Volgers

Zoeken in deze blog

donderdag 5 oktober 2017

In the Picture bij Joy!crafts

Vandaag start er weer een InThePicture bij Joy!crafts en deze keer staan de verschillende Paperball mallen centraal.
Nu kan je hele leuke bollen maken door de mallen verschillende keren uit te snijden en daarna tegen elkaar te plakken maar daar heb ik deze keer niet voor gekozen.
Op het blog van Joy!crafts staan nog meer ideetjes, gemaakt door nog een aantal DT-leden. Ga daar gerust een kijkje nemen en maak daar ook kans op een leuke prijs als je een reactie op het blog van Joy!crafts achter laat.


Ik heb de Paperball mallen op een verjaardagskaart gebruikt. Misschien valt het niet zo op maar ze zitten er echt....als blaadjes onder de rozen.


Ik heb de middelste en kleinste paperball mallen gebruikt en ze uit groen cardstock gesneden. De randjes heb ik met inkt een bruin aanzetje gegeven.
Daarna heb ik met een opbolpen eerst de paperballs aan de achterkant bol gemaakt, elk rond vlakje apart. Hierna heb ik ze omgekeerd en met een grote bolpen het midden naar beneden geduwd.
In de grootste heb ik een kleinere geplakt met de glue gun.
Na het bollen van de blaadjes heb ik overal een roosje in geplakt, ook met de glue gun.


Om de oplegkaart te maken heb ik gebruik gemaakt van het mooie nieuwe Lightpanel.  Hiervoor heb ik eerst in het midden van het witte papier een ovaal geëmbost.
Vervolgens heb ik de polybesa bloemen mal op het lightpanel gelegd en daarna het papier met het geëmboste ovaal er bovenop.
Het ovaal wilde ik glad houden en dus heb ik de bloemmotieven die er omheen zaten met de Handy Multitool (waar ook een opzetstukje voor embossen bij zit) met de hand geëmbost.


En dit is dan het resultaat.
Na het embossen heb ik de tekst er in gestempeld en nog plakparels op de kaart aangebracht.


Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren met mijn kaart.
Vergeet niet langs te gaan op het blog van Joy!crafts voor nog meer inspiratie en laat daar dan ook gelijk een reactie achter.

Gebruikte materialen:
6002/0105 Cutting en embossing stencil 3 Paperball
6002/0622 Polybesa stencil Bloempatroon
6002/6101 Cutting stencil Oval
6020/0003 Plakparels
6200/0006 Ultra fine tip applicator
6200/0038 Cleaning pad clearstamps
6200/0054 Glue gun
6200/0222 Ink blending tool
6200/0225 Handy multitool
6200/0300 Ultra thin lightpanel A4
6370/0059 Artificial flowers
6410/0308 Clearstamps Sayings
6500/0215 Tacky glue
8013/0161 Cardstock wit
8089/0204 Kraft
8099/0002 Linnen karton creme
8099/0004 Linnen karton licht groen

Bedankt weer voor het langskomen en graag tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte


7 opmerkingen: