Volgers

Zoeken in deze blog

zaterdag 14 mei 2016

Lantaarntje met bloemenhanger

Met het leuke Bille's Lantern stencil heb ik deze keer een bloemenhanger gemaakt.
De foto's zijn iets blauwig geworden maar dat is helaas niet anders.


Ik heb hiervoor het lantaarntje gesneden uit papier uit het papierblok Budding Spring en heb het rozenpapier gekozen.


Omdat het enkelzijdig papier is heb ik voor de binnenkant de mal nogmaals op het papier gelegd maar dan aan de achterzijde van het papier zodat de lantaarn gespiegeld wordt.
Daarna zijn ze op elkaar geplakt en na goed drogen heb ik de randen gevouwen en geïnkt. Zo is de binnenkant van de lantaarn ook in het mooie dessin papier.


De hanger aan de binnenzijde van de lantaarn heb ik gemaakt van de rondjes die uitgesneden zijn voor de raampjes. Ik heb er 3 genomen, in het midden licht gevouwen en, met een lintje er tussen, ze alle 3 half aan elkaar geplakt zodat er 3 kanten ontstaan waar ik met 3D kit een roos in geplakt heb.
Het lint heb ik vervolgens vastgeplakt aan de binnenste delen van het dakje en daarna de laatste 2 delen vastgeplakt en met een strik afgewerkt.
Zo kan het rozenbolletje draaien en schommelen.


Bovenop het lantaarnje heb ik met hetzelfde lint als ik voor de hanger heb gebruikt nog een strik ter afwerking gemaakt.


Onderaan de lantaarn heb ik rondom nog een kantje vastgemaakt.
Leuk om als decoratie neer te zetten.

Gebruikte materialen:
6002/3008 Cutting en embossing stencil Bille's Lantern
6011/0314 Papierblok Budding Spring
6020/0002 Plakparels
6300/0324 Natural Sense Collection
6370/0062 Artificial Flowers
6500/0201 Tube 3D kit
6500/0215 Tacky Glue
6500/0217 Lijmpen

Heb jij dit lantaarntje ook al gepimpt? Ik ben benieuwd hoe je dat dan gedaan hebt.
Groetjes Henriëtte

1 opmerking: