Volgers

Zoeken in deze blog

vrijdag 20 juni 2014

Van Harte Beterschap

Wat een prachtige mallen van Joy!crafts zijn er deze maand verschenen in de winkels. Zo zijn er ook nieuwe borduurmallen van Chrissie deze keer en wat zijn ze mooi en handig zeg. Geen gaatjes prikken meer maar heerlijk de mal met papier door de Trouvaille draaien en hup, de gaatjes zitten er kant en klaar in.


De serie borduurmallen heet Wedding maar deze mal (die wel wat weg heeft van een mandje) vind ik ook prima geschikt om een beterschapskaart mee te maken.
Het achtergrondpapier komt het Romance Paper bloc. De randjes heb ik aangezet met Distress Ink.


Het "handvat" van het mandje heb ik nog een keer extra door de trouvaille gehaald maar dan niet om te snijden maar alleen om te embossen. Daarna heb ik het uitgeknipt, nog wat aangezet met Distress Ink en achter het originele handvat geplakt. Zo krijgen de krullen en gaatjes een leuke achtergrond.
Het kleine labeltje is van Mery's en heb ik met Jute string om het handvat geknoopt.


De bloemen zijn gemaakt met nieuwe mallen van Mery's, gesneden uit wit kaartkarton en bewerkt met inkt van Joy!crafts. Ik heb het bosje afgewerkt met een strikje van Jute string.


De tekst is gemaakt met de Typewriter Keys Clearstamps.


En dan het borduurwerkje. Ik heb gewerkt met garen van Chrissie in zachte tinten. Na het borduren heb ik de gaatjes aan de achterkant van het borduurwerk een beetje dichtgeduwd met de achterkant van een theelepeltje voor een mooi effect.

Gebruikte materialen:
Kraft : 8089/0203
Romance Paper bloc : 6011/0305
Borduurstencil Wedding : 6002/1012
Stencil Spring Flowers :  6002/0354
Stencil Mery's Mini labels : 6002/0247
Borduurgaren Chrissie (nr.156) : 6001/1530
Borduurgaren Chrissie (nrs. 138 + 139) : 6001/1527
Clear stamps Typewriter Keys : 6410/0078
Inkt Spangled : 6410/1003
Jute string : 6300/0504
Jute ribbonset : 6300/0501

Ik ben heel benieuwd wat je van deze kaart vindt.

Groetjes Henriëtte





12 opmerkingen:

  1. Prachtig kaartje Henriette.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie kaart Henriette en zo leuk met die letters.
    ja, joy heeft super mooie mallen.
    ik heb vanmiddag een feestje van de uitgever van de tijdschriften waar ik voor werk.
    fijn weekend en liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele lieve kaart Heb je gemaakt en mooie combi met de borduurmal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi kaartje Heriëtte! Ik heb de andere borduurmal maar moet er nog iets mee maken.
    Liefs Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem schitterend Henriëtte...idd een stuk makkelijk dat je de mal nu door de machine kan halen ipv al dat handgeprik. Fijn weekend!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig mooi is je kaartje weer Henriëtte en wat heerlijk dat je met al die mooie spullen van Joy mag knutselen!!!
    lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is handig, dat je dat gaatjes prikken kunt overslaan! Mooi gedaan dat borduurwerk en zeker ook weer een mooie kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi beterschapskaartje laat je ons zien, daar moet een mens wel van opknappen

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Henriette, mooie stansen prachtig geborduurd en schitterende kleuren bij elkaar gezocht!!!
    liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi beterschapskaartje Mooi borduurwerk ook. Dat was jaren lang mijn lust en mijn leven. Het jouwe is heel mooi gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk, dat borduursel op je kaart, prachtig stanswerk, de mooie paarse bloemen springen er echt uit! Groetjes, Ira
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw prachtige mallen en wat een prachtige creatie met het borduurwerk.
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen