Volgers

Zoeken in deze blog

woensdag 25 september 2013

Kerst-tafereeltje

Vorige week ben ik weer heerlijk met Nel aan de pruts geweest en hebben we een houten lijstje, verkrijgbaar bij Kreatrends, in kerstsfeer zitten pimpen. 


Eerst is het lijstje helemaal ingesmeerd met gesso. Daarna de stempel van Crafty Individuals met watervaste inkt op vloeipapier gestempeld en deze direct op de nog vochtige gesso gelegd en voorzichtig plat gemaakt. Daarna heb ik de randjes van het vloeipapier nog een beetje met gesso aangezet zodat het één geheel is geworden met de achtergrond.
Toen de gesso droog was ben ik met Walnut Stain langs alle randjes van het lijstje gegaan, ook de binnenrandjes waar het vloeipapier overheen zit.


Ik vind de mallen van Memory Box prachtig en die had ik meegenomen om het lijstje af te werken.
De Pine Needle Border heb ik bewerkt met Peeled Paint en aan de randjes nog Walnut Stain en voor het sneeuweffect heb ik er nog hier en daar wat gesso op gedaan.
Daarachter heb ik de Deer Trio gezet, bewerkt met Vintage Photo en Walnut Stain.


In de bovenhoeken heb ik de Snowflake Corner gebruikt die ik nog verder versierd heb met plakpareltjes.


De mal Glowing Candles heb ik gemat met Craft-papier en ook hier heb ik plakparels op geplakt en verder bloemen om het minder strak te maken.


Als laatste heb ik midden boven met crinckle lint nog een strik gemaakt en deze ook weer afgewerkt met een roosje.

Mijn eerste kerstitem is af.  Leuk om op te hangen maar, als je alle haakjes er af schroeft, ook leuk om neer te zetten op een ezeltje.
Ik ben weer benieuwd wat je er van vindt en ik hoop je een ideetje te hebben gegeven wat je met dit lijstje kan doen.


Groetjes en tot blogs,
Henriëtte


40 opmerkingen:

  1. WAUW dat heb je SUPERMOOI gemaakt Jet, leuk om straks op te hangen bij de kerstsfeer!
    Gr Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super mooie creatie heb je ervan gemaakt!
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat heb e dat gaaf gemaakt zeg!!!!
    Hij is echt heel mooi geworden! Dt krijgt vast een ereplaatsen bij jou in huis met de kerst.
    En je hebt me idd op ideeën gebracht :) niet zozeer met het lijstje, maar wel met gesso en vloeipapier :)
    Liefs Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi gedaan zeg, wat ziet dat er schitterend uit.
    Groetjes Carola

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Met bewondering zit ik te kijken en te lezen hoe je dit gemaakt hebt! Super zeg...en vloeipapier ken ik nog niet maar wat een prachtig effect!
    Super mooi afgewerkt, kun je goed zien dat er met veel liefde en aandacht aan gewerkt is! Prachtig!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw, wauw, wauw, wat een plaatje is dit weer, schattig prentje, mooie details en prachtige stansen heb je gebruikt.

    Gr Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig gedaan Henriëtte!
    Heel leuke details en de mallen zijn super mooi en heel fijn om mee te werken...

    Lieve groeten, Annemie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, wat een schitterende creatie is dit zeg, ontzettend mooi en wat zal dat gezellig hangen, super goed gemaakt, een dikke 10!
    liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt me een super idee gegeven om wat met dat lijstje te doen. Maar ..... dat navolgen. Als ik hulp zou hebben van zo'n kanjer als jij zal het me misschien lukken.
    Maar je hebt het fantastisch verteld en gemaakt.
    In mijn volgende leven ????
    Een vorig leven is me al toebedeeld. hahaha
    Gr Leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou Henriëtte, dit ziet er ook weer erg mooi uit! Leuk om ook te lezen hoe je deze schitterende creatie hebt gemaakt, mooie stempel als uitgangspunt! Een bijzonder mooi geheel!

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, dat ziet er echt schitterend uit!
    groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg mooi gemaakt Henriëtte!
    Liefs Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schitterend gemaakt Henriëtte, mooi freubelwerkje en er staan heel wat mooi details op, toppie hoor....

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Henriette,
    Super zeg, dat heb je mooi gepimpt, ik zie dat jij de MB mallen ook zo super vindt, ze zijn prachtig, net als je kaart, liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Henriette, Jij kan er wat van, Prachtig. Dit is een heel mooi kunstwerk met alles er op en eraan.SCHITTEREND!!!!!!!. Gr Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schitterende kerstkaart, super
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw wat ziet dat er mooi uit
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hij is echt super mooi geworden.

    groetjes
    Folkje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wauw, wat een beauty, leuk winters tafereeltje.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi gemaakt weer Henriëtte, wordt het bij jou al een beetje kerstsfeer binnen.
    gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Schitterend Henriëtte!!!! Ook zo goed omschreven en de basis begint al zo mooi met die stempel en de prachtige mallen van memory box, de brandende kaarsen en alle andere mooie mallen en alle andere versiersels!!
    Complimenten hoor!! het is echt pracht en praal.
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. O geweldig mooi gemaakt.
    Een supermooi wintertafereeltje.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een prachtige kaart Henriëtte. Hele mooie mallen, warme kleuren. Ik vind het supermooi.

    Groetjes,
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wowwww, wat een prachtige creatie heb je ervan gemaakt zeg. Heel leuk gedaan zo met het vloeipapier. Dacht eerst al, hoe heb je dat zo kunnen stempelen en toen zag ik dat je het op vloeipapier had gedaan. Hihihi.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtige creatie,en wat een mooie mallen heb je gebruikt.

    Groetjes Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dit is een heel mooi kersttafereeltje!
    Sfeervol!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw schitterend Henriette, wat heb je dit supermooi gemaakt, top vind ik het.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Geweldig, mooi weer! Jeetje wat ben jij creatief zeg!
    Top!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat geweldig mooi Henriëtte! Hier kun je lang van gneiten.
    PS: ik krijg mijn Gessokaart niet geplaatst op het WLVC blog (op nr. 14). Geen idee waarom het niet lukt...
    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig je kerstcreatie Henriëtte...hele leuke details erop ook en een duidelijke uitleg....

    Groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zulke leuke technieken! ik zag de versie van Nel al, die van jou is ook al zo prachtig met meer kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een prachtig tafereel, ziet er super uit.

    liefs, durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ziet er prachtig uit Henriëtte!! Mooie materialen heb je weer gebruikt.
    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat mooi gedaan zeg, heel sfeervol!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dit is heel heel mooi om te mogen zien... een keimooie creatie!
    Groetjes Patrice

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Leuk ideetje van dit mooie kersttafereeltje ,
    prachtige kleur bruin ook en mooie mallen .

    Groetjes Epie

    BeantwoordenVerwijderen