Volgers

Zoeken in deze blog

woensdag 20 april 2011

In blijde verwachting

Vanmorgen kreeg ik de vraag: "Wil jij even kijken of je een kaartje voor me hebt. Het moet een kaartje zijn voor mijn collega want hij en zijn vrouw verwachten een baby."
"Tuurlijk" was mijn antwoord, "wanneer moet je het hebben??"
"Nou, ik moet nu weg, maar ben tussen de middag thuis om te eten en vanmiddag zie ik die collega, dus dan wil ik het graag geven."

Meestal heb ik wel het één en ander op voorraad liggen en ik dacht dus dat ik zo'n kaartje ook wel had.
NIET DUS........
Dan maar op stel en sprong een kaart maken.
Maar wat ga je dan doen? Waar houden de aanstaande vader en moeder van??
Ik had geen idee.
Eerst ben ik aan een knipvel begonnen, maar toen ik 2 van de 5 plaatjes uitgeknipt had heb ik het weggelegd.
Toen dacht ik aan de stempel die ik vrijdag op de beurs had gekocht. Veeeeeeeeel leuker!!


Toen ben ik aan het inkleuren gegaan en was heel blij dat de stempels van House Mouse op het hout al een gezellig voorbeeld hebben. Een uitkomst in geval van nood, hoef je niet zelf na te denken.

Na het kleuren kwam nog het "probleem" hoe ik het kaartje af zou maken. Om het niet al te ingewikkeld te maken heb ik het vrij rustig gehouden. Alle randen heb ik met distress-inkt Frayed Burlap bewerkt. Roosjes erop in 3 verschillende kleuren die ook in stempel zitten, een strik en een doilylace-hartje.
Achtergrond door de cuttlebug gehaald en klaar was de kaart.


Nog geen half uur later (de 3d kit onder de roosjes was net droog) is de kaart geschreven en meegenomen naar de aanstaande ouders.
Pfffft, heb maar wel even gevraagd of het voortaan iets eerder gevraagd kan worden, want dit was dus echt een "haastklus".

Deze kaart doet mee aan challenge #108: Pets/Animals van het Creative Inspirations blog en aan de challenge: spots N stripes van het Papertake Weekly Challenge Blog.

Groetjes Henriëtte

18 opmerkingen:

  1. Ook al is het een haast klus voor je geweest, je kaartje is in ieder geval erg mooi geworden.

    Groetjes Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een vrolijke, lieve, maar vooral mooie kaart. En dat in zo'n korte tijd. Petje af hoor. Ik moet altijd veel te lang nadenken voordat ik begin.
    Groet van Alexan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super hoor, ik zou het niet kunnen zo snel een kaart maken maar je had natuurlijk wel die stempel al in je achterhoofd toch??
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Awh, how cute Henriette! Love the soft colors. Thanks for joining us at Papertake Weekly and hope you have happy easter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi henriette !

    je workshop was gezellig zeg!
    vond het erg leuk!

    maar wat een leuke stempel zeg van houce mouce!!!
    zo schattig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haastige spoed is zelden goed, maar in dit gavel gaat dat niet op, wat een leuke kaart!

    Liefs en tot morgen, Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een lievie en wat snel gemaakt, ik vind de stempel zo gaaf, leuk op het craft papier.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haastige spoed is zelden goed, maar dat geldt niet voor jou hoor.
    Wat een PRACHTIG kaartje!!!
    Groet Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat heb je dan maar snel gedaan,en hij is super leuk.De stempel is heel erg leuk.

    Groetjes Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wonderful work hun! Thanks for joining in with this week's Challenges of Pets / Animals over at Creative Inspirations Wednesday's Challenge Blog! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou je man zal blij met je zijn! Wanneer je zo snel zoiets moois weet te maken! Prachtig! Groetjes, Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Je heb er toch iets leuks van gemaakt.Gr.Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. He Jet,

    Top geslaagd, leuk kaartje en dat in *no-time*, zo zie je maar-))

    groetjes Elma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauuuw wat een super mooi kaartje en dat
    heb je wel heel snel voor elkaar gekregen

    gr hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je kaart is toch mooi geslaagd
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gorgeous thanks for joining us at Creative Inspirations this week xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een dotje van een kaart Henriette en wat een ontzettend snoezig stempeltje
    je kaart van dinsdag is trouwens ook erg mooi
    knuf
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen